כלבים היפואלרגניים: 23 סוגי כלבים שלא משירים שיער

אם תמיד רציתם לגדל כלב אבל לא רציתם להתמודד עם כל השיער שהוא ישאיר לכם בכל הבית, או אם תמיד סבלתם מאלרגיות בסביבת כלבים, הסירו דאגה. הכנו בשבילכם רשימה של סוגי כלבים היפואלרגניים שלא משירים שיער ומתאימים במיוחד לגידול בבית. תוכלו למצוא כאן מגוון רחב של כלבים היפואלרגניים ללא נשירת שיער.

מהו כלב היפואלרגני

לחלק מגזעי הכלבים יש פרווה היפואלרגנית שמייצרת הרבה פחות קשקשים שלרוב מחוברים לפרוות הכלב, והם הגורם המרכזי לאלרגיות מכלבים אצל בני אדם. כמו כן, לרוב מדובר כאן על סוגי כלבים ללא ריח, זאת משום שהפרווה שלהם היא בעצם שיער, כך שגם ריח הגוף שונה מכלבים בעלי פרווה רגילה. אלו גזעים שאינם צריכים אוכל לכלבים מיוחד, והם פשוט לא מנשירים באופן גנטי.

פודל ננסי

פודל

הפודל מגיע ב- 4 גדלים: פודל טוי, פודל ננסי, פודל בינוני ופודל ענק. פודלים מפורסמים בשיער המתולתל והנפוח שלהם, הם בעלי פרווה היפואלרגנית רכה. הם לא ישירו שיער על הספה שלכם, אבל בדיוק כמו בני אדם, גם פודלים ישירו שיערות בודדות מדי פעם. סירוק של לפחות פעם בשבוע יפחית משמעותית את נשירת השיער, כמו כן את הסיכוי שהם יגרמו לכם לאלרגיה.

שיצו למכירה

שיצו

שיצו זהו גזע קטן של כלבים חמודים שלא גדלים יותר מדי, והם מגיעים במגוון רחב של צבעים ודוגמאות על הפרווה. השיער הארוך דמוי המשי שלהם, משיר מעט מאוד שיער. זהו גזע שובב וחמוד ביותר, עם אופי שלעיתים נראה כשחצן, כל זאת בגלל הצורה שהם מתהלכים בגאווה עם הראש למעלה והשיער הארוך והמרשים שלהם. כלבי השיצו הם כלבים שנועדו לגידול בבית, והם כלבים עדינים ונאמנים, מה שעושה אותם בני לוויה מעולים.

מלטז למכירה

מלטז

המלטז הוא כלב קטנטן שלא גדל, יש להם מראה צעיר, מה שגורם להם להיראות כמו גורים לכל אורך חייהם. הם עדינים ואוהבים לשחק והם לא אנרגטיים מדי. כלבי מלטז נחשבים פופולריים מאוד בארץ, הרבה בזכות הפרווה הרכה והלבנה שלהם שהיא גם היפואלרגנית, והיא דורשת סירוק יומיומי, בייחוד אם שומרים עליה ארוכה.

יורקשייר למכירה

יורקשייר טרייר

שובבים ומלאי חיבה, היורקשייר טרייר הוא גזע ננסי מלא באישיות כובשת. זהו אחד מסוגי הכלבים הפופולריים ביותר, ולא במקרה. היורקשייר אינו משיר שיער, והשיער דמוי המשי שלהם מרשים להפליא כאשר מסרקים ושומרים עליו. 

בישון פריזה למכירה

בישון פריזה

הבישון פריזה דומה במראה שלו לפודל מיניאטורי, הוא בעל צבע לבן נקי, ופרווה רכה ומתולתלת. זהו גזע אידיאלי לאנשים עם אלרגיות, משום שהפרווה שלו היפואלרגנית לרוב האנשים. זהו גזע שחשוב מאוד לשמור על טיפוח הפרווה שלו כדי למנוע קשרים והצטברות של לכלוך בפרווה, כל זאת משום שהשיער שלהם ימשיך לגדול ולגדול מבלי שהוא נושר. זהו גזע ידידותי מטבעו, שאוהב לשחק, כך שאפשר אפילו לנסוע איתו בקלנועית הזוגית שלכם. זהו כלב מושלם לאנשים עם מעט ניסיון בגידול כלב שרוצים כלבים היפואלרגניים.

מלטיפו למכירה

מלטיפו

מלטיפו הוא כלב שנוצר מהרבעה של מלטז עם פודל טוי. מדובר בכלב קטן ומקסים שלא משיר שיער. המלטיפו בעל פרווה שדומה מאוד לפרווה של המלטז, עם סלסול קל שהוא קיבל מהצד של הפודל. זהו כלב היפואלרגני מקסים ואוהב, שמתאים לבית עם ילדים כמו גם לאנשים מבוגרים שרוצים לגדל כלב.

שנאוצר

שנואצר

שנאוצר הוא כלב עם אופי שאוהב להגן, מה שעושה אותם לכלבי שמירה נהדרים. הם מסתגלים היטב לתנאי מחיה שונים, והם כלבים בריאים באופן כללי. הפרווה הכפולה שלהם דורשת תספורת אחת לכמה זמן, אבל היא משירה מעט מאוד. הם כלבים צייתנים מאוד, אנרגטים בצורה מתונה, ונוחים מאוד לאילוף.

שנאוצר ננסי

שנאוצר ננסי

שנאוצר ננסי הוא גרסה קטנה יותר של השנאוצר הסטנדרטי. הם בחירה מצוינת עבור אנשים שרוצים כלב ללא תחזוקה גבוה שאינו תופס הרבה מקום. הם ידידותיים, שובבים ומהווים בני לוויה נהדרים.

השנאוצר הננסי דורש הברשה קבועה של הפרווה ויש לספר אותו כל 4-6 שבועות. הם בחירה מצוינת עבור אנשים שרוצים כלב ללא תחזוקה גבוה שהוא גם היפואלרגני.

גריפון בריסלי

גריפון בריסלי

גריפון בריסלי הוא כלב קטן וזריז שלא משיר שיער. הם בחירה מצוינת עבור אנשים שרוצים כלב קטן שהוא גם שובב וגם היפואלרגני.

הגריפון של בריסל דורש הברשה קבועה של הפרווה ויש לספר אותו כל 4-6 שבועות. הם גזע בעל תחזוקה נמוכה בכל הנוגע לטיפוח.

קאירן טרייר

קאירן טרייר

קאירן טרייר הוא כלב היפואלרגני קטן שלא משיר שיער. הם גזע בעל תחזוקה גבוהה בכל הנוגע לטיפוח ודורשים צחצוח וסיפור קבועים.

הקאירן טרייר הוא בחירה מצוינת עבור אנשים שרוצים כלב היפואלרגני שלא משיר שיער. הם גזע פעיל מאוד ויש לספק להם שפע של פעילות גופנית.

קוטון דה טולייר

קוטון דה טולייר

קוטון דה טולייר הוא כלב קטן וחמוד שאינו משיר שיער. הם בחירה מצוינת עבור אנשים שרוצים חיית מחמד בעלת תחזוקה נמוכה שהיא גם היפואלרגנית.

הקוטון דה טולייר דורש הברשה קבועה של הפרווה ויש לספר אותו כל 4-6 שבועות. הם בחירה מצוינת עבור אנשים שרוצים כלב היפואלרגני קטן שאינו מנשיר שיער.

טרייר אמריקאי חסר שיער

טרייר אמריקאי חסר שיער

טרייר אמריקאי חסר שיער הוא גזע של כלבים שאינו משיר שיער. הם ידועים בתור הכלב "הקירח" וגודלו כך שיהיו נקיים לחלוטין מפרווה. הטרייר האמריקאי חסר השיער הוא בחירה מצוינת עבור אנשים שרוצים כלב בינוני היפואלרגני ולא אוהבים שיש להם שיער בכל ביתם.

כלב מים פורטוגזי

כלב מים פורטוגזי

כלב המים הפורטוגזי הוא כלב היפואלרגני בינוני ומתולתל שלא משיר שיער. הם בחירה מצוינת עבור אנשים שרוצים גזע בעל תחזוקה גבוהה שהוא גם היפואלרגני.

כלב המים הפורטוגזי דורש הברשה קבועה של הפרווה ויש לספר אותו כל 4-6 שבועות. הם בחירה מצוינת עבור אנשים שרוצים כלב גדול היפואלרגני, שלא משיר שיער.

פודל ענק

פודל ענק

הפודל הענק הוא כלב גדול שלא משיר שעיר. הם בחירה מצוינת עבור אנשים שרוצים כלב היפואלרגני גדול שלא דורש הרבה טיפוח. הם ידידותיים, שובבים ומהווים בני לוויה נהדרים.

הפודל הענק דורש הברשה קבועה של השיער ויש לספר אותו כל 4-6 שבועות. הם בחירה מצוינת עבור אנשים שרוצים כלב גדול היפואלרגני שהוא גם חביב וגם יפה.

לאסה אפסו

לאסה אפסו

לאסה אפסו הוא כלב קטן שאינו משיר שיער. הם גזע כלבים היפואלרגניים אינטליגנטי ומאוד מסורים למשפחתם. הם דורשים טיפוח נרחב מכיוון שיש להם שיער ארוך וחלק. כלב לאסה אפסו דורש הברשה רגילה כדי לשמור על השיער שלו במיטבו. יש לספר אותו כל 4-6 שבועות, השיער שלו יכול להגיע במגוון צבעים ודוגמאות.

הוואנז

הוואנז

הוואנזה הוא כלב היפואלרגני קטן שלא משיר שיער. הם הכלב הלאומי של קובה ומהווים חיות מחמד מצוינות. הם דורשים הברשה קבועה של הפרווה ויש לספר אותם כל 4-6 שבועות. ההוואנזה היא בחירה מצוינת עבור אנשים שרוצים כלב קטן היפואלרגני שלא מנשיר שיער. הם גזע בעל תחזוקה נמוכה בכל הנוגע לטיפוח.

סיני מצוייץ

סיני מצוייץ

הסיני המצוייץ הוא גזע ייחודי מאוד של כלבים שאינו משיר שיער. הם נחשבים להיפואלרגניים כי אין להם פרווה. הם מגיעים בשני זנים שונים, עם שיער וללא שיער. גזע כלב סיני מצוייץ ללא שיער הוא בדיוק מה שזה נשמע, אין להם שיער בכלל. לסיני המצוייץ עם שיער יש שכבת שיער מלאה שיכולה להיות במגוון צבעים.

כלב סיני מצוייץ הוא בחירה מצוינת עבור אנשים שאלרגיים לפרווה, מכיוון שאין להם. הם גם גזע בעל תחזוקה נמוכה בכל הקשור לטיפוח. הם דורשים רק רחצה קבועה ויש להבריש אותם פעם בשבוע. הם כלבים פעילים ומהווים בני לוויה נהדרים.

כלב בולונז

כלב בולונז

כלב הבולונז הוא גזע נדיר של כלבים שאינו משיר שיער. הם גזע בעל תחזוקה נמוכה בכל הנוגע לטיפוח ודורש רק רחצה קבועה. הם מהווים בחירה מצוינת עבור משפחות עם ילדים מכיוון שהם ידועים כחביבים ידידותיים ושובבים מאוד.

הבולונז הוא כלב קטן ולבן בעל שיער ארוך. הם בחירה מצוינת עבור אנשים שרוצים כלב היפואלרגני שלא משיר שיער.

כלב אפגני

כלב אפגני

הכלב האפגני הוא כלב גדול שלא משיר שיער והוא בעל מראה מלכותי. הם אחד הגזעים העתיקים ביותר של הכלבים וידועים בפרוותיהם העבה והחלקה. הם בחירה מצוינת עבור אנשים שרוצים כלב שהוא גם יפה וגם היפואלרגני.

הכלב האפגני דורש טיפוח קבוע כדי שהפרווה שלו תיראה במיטבה. יש להבריש אותם לפחות פעם בשבוע ויש לספר אותם כל 4-6 שבועות. הם גזע בעל תחזוקה גבוהה אבל שווים את העבודה הנוספת.

בסנג'י

בסנג'י

בסנג'י הוא גזע ייחודי של כלבים שאינו משיר שיער. הם ידועים בתור הכלב "ללא הנביחות" מכיוון שהם אינם משמיעים שום רעש מלבד יללה חלשה. הבסנג'י הוא בחירה מצוינת עבור אנשים שרוצים חיית מחמד שקטה וקלה לתחזוקה.

בסנג'י הוא גזע קטן ואפריקני של כלבים שיש לו שיער קצר. הם בחירה מצוינת עבור אנשים שרוצים כלב בינוני היפואלרגני שלא משיר שיער.

טרייר טיבטי

טרייר טיבטי

הטרייר הטיבטי הוא כלב בינוני היפואלרגני, שלא משיר שיער. הם גזע אינטליגנטי ומהווים חיות מחמד מצוינות. הם דורשים הברשה קבועה של הפרווה שלהם, ויש לספר אותם כל 4-6 שבועות.

הטרייר הטיבטי הוא בחירה מצוינת עבור אנשים שרוצים כלב היפואלרגני בינוני שאינו משיר שיער. הם גזע בעל תחזוקה גבוהה בכל הנוגע לטיפוח.

אירדייל טרייר

אירדייל טרייר

אירדייל טרייר הוא גזע בינוני של כלבים שאינו משיר שיער. הם גזע פעיל, אינטליגנטי ודורשים פעילות גופנית סדירה.

האירדייל טרייר דורש הברשה קבועה של הפרווה כדי לשמור על הפרווה המתולתלת שלו במיטבה. יש לטפח אותם כל 4-6 שבועות, הכולל תספורת לפרוותם. הם בחירה מצוינת עבור אנשים שרוצים כלב היפואלרגני שלא משיר שיער.

וסט היילנד וייט טרייר

וסט היילנד וייט טרייר

וסט היילנד ווייט טרייר הוא גזע כלבים קטן ממשפחת הטריירים. הם מכונים בדרך כלל "ווסטי". מקור הגזע מסקוטלנד. זהו כלב אנרגטי, אינטליגנטי וערני בעל ראש לבן עם עיניים שחורות בוהקות ופה קצר. יש לו פרווה לבנה מדהימה עם קצות אוזניים שחורות שיוצרים מראה חמוד

איך למצוא את הכלב הנכון לכם

ישנם סוגים רבים של גזעי כלבים שלא משירים שיער. אבל רק בגלל שהכלב שלכם לא משיר שיער, זה לא אומר שהוא לא דורש שום טיפוח וטיפול. קחו את הזמן שלכם לחקור לעומק לגבי כלבים שלא מנשירים, כדי למצוא מהו הסוג שהכי מתאים לאורח החיים שלכם.

צוות כלב נבון

אודות כותב המאמר

התוכן באתר כלב נבון נכתב על ידי כותבים ואנשי מקצוע מומחים בגזעי הכלבים השונים. התוכן בא להעניק ידע רחב בתחום הכלבים, כדי שכל מי שמחפש כלב יוכל למצוא את הסוג המושלם בשבילו. אתם מוזמנים לקרוא עוד עלינו בעמוד האודות שלנו.