פאג סיני

כלבי פאג סיני אוהבים מאוד לשהות לצידם של בעליהם ולקבל פינוקים וליטופים, הם ידידותיים הן לבני אדם והן לחיות מחמד אחרות ולכן ברור מדוע אוהבים אותם כל כך, בישראל כמו גם בעולם כולו. זהו כלב ננסי שמלבד הגודל הפיזי שלו, הוא הכל חוץ מקטנטן: יש לכלבי פאג שמחת חיים שאי אפשר להתעלם ממנה, פעלתנות וחמידות אין קץ, ש"תופסת הרבה מקום בחלל" ושובה את לבבותיהם של כל מי שפוגשים בו.

כלבי פאג סיני – מאפיינים בולטים

  • טמפרמנט: מקסים, שובב, אוהב
  • גובה: 25-33 ס"מ
  • משקל: 6-8 ק"ג
  • תוחלת חיים: 13-15 שנים

התכונה הבולטת ביותר בפרצופו של כלב פאג סיני היא העיניים הגדולות והבולטות שלו, בעיקר נוכח הגודל הזעיר של יתר איברי הפנים והגוף. גובהם של הפאגים לרוב מגיע ל 28 סנטימטרים או פחות מזה ומשקלם יחסית כבד לעומת כלבים קטנטנים אחרים: ממוצע המשקל של כלבים מהגזע הוא כשישה קילוגרמים ויותר.

YouTube video

המשמעות היא, שהמראה החיצוני של הפאג הוא גוצי ומגושם למדי ובעיקר איננו משתלב עם התזזיתיות הרבה שלו, מה שהופך אותו למשעשע מאוד. הויזואליות הזו בתוספת לקפלי העור שיש לכלבים הללו, כמובן מושכת תשומת לב אצל כל חובב כלבים שפוגש בפאג, אך יש למראה הזה גם חסרונות רפואיים, שיפורטו בהמשך.

פרוותם של כלבי פאג היא בצבעי חום בדרך כלל, עם שחור במקומות מסוימים, אך גם גוונים של צבע כסף ובז' ניתן למצוא אצלם. על אף שהפאג הוא כלב ננסי וקטנטן, הפרווה שלו נושרת בכמות רבה. מעבר לנושא של הניקיון בבית, חשוב להבריש את הפאג מדי יום, מה שיעורר את זרימת הדם שלו ובעיקר יביא להיפטרות מהירה ו"מאורגנת" מפרווה ישנה שעמדה לנשור.

פאג סיני – ההיסטוריה של הגזע 

כלבי הפאג שייכים לאחד מגזעי הכלבים העתיקים ביותר בעולם, אשר מוצאם איננו ידוע באופן וודאי אך יש כמה וכמה השערות לגביו: ההנחה הרווחת היא, שהפאגים מגיעים במקור מאסיה והם צאצאים של כלבי פקינז. בעבר הרחוק, כך נטען, כלבים מגזע פאג שימשו כחיות שעשועים עבור נזירים. 

תיאוריה אחרת סוברת כי הגזע הענק דוג דה-בורדו, הוא המקור להתפתחות של הפאג הקטנטן, משמע מוצאו בכלל מצרפת. כך או כך, כיום הגזע נחשב לאהוד ביותר והכלבים הללו מבוקשים מאוד בבתי הגידול השונים, בעיקר בקרב משפחות שמתגוררות בדירות קטנות, כאלה שיש להן ילדים צעירים ומעוניינות בצירוף חבר חדש וידידותי במיוחד אל המשפחה. 

האופי של כלבי פאג

בכל בית גידול פאג סיני תוכלו למצוא גורים זעירים ומתוקים, שבוודאי תרצו לאמץ מייד. עם זאת, בטרם תכניסו כלבלב חדש לביתכם חשוב להכיר את האופי של הפאג, שאמנם נחשב לאחד מהכלבים הכי חברותיים שיש, אך כדאי להכיר גם כמה מהצדדים היותר מאתגרים שלו וללמוד כיצד להתמודד עמם. 

הכלבים הללו חכמים מאוד ויש להם רצון עז להשביע רצון, כלומר ללמוד את מה שבעליהם מבקשים מהם ולשתף איתם פעולה. המשמעות היא, שקל לאלפם וכדאי לעשות זאת, בעיקר כדי להשתלט בצורה טובה על השובבות שלהם, שעלולה להיות בעייתית כאשר הם יוצאים החוצה לטיול, כמו גם על העקשנות שלהם שיכולה להפוך למרדנות אפילו, בהיעדר חינוך נכון.

אילוף כלב פאג סיני ננסי

YouTube video

המשוכה העיקרית שעל המגדלים של כלבי פאג להתמודד עמה, היא סוגיית העקשנות שעלולה להיות מאתגרת לאורך תהליך האילוף. זה נכון שהכלבים הללו אינטליגנטיים מאוד וחברותיים, אך בכדי לסייע להם להפוך לצייתנים – כמו שהם יכולים להיות, ללא ספק – חשוב לעבוד עמם בצורה המתאימה. "בדיקת הגבולות" היא עניין שהם אוהבים לעשות מפעם לפעם, לכן הכרחי להקנות להם הרגלים רצויים כבר עם כניסתם הביתה, לרבות לימוד עשיית צרכים בחוץ, הישמעות לכללים והימנעות מנשיכות תוך כדי משחק. כדאי לאלף פאגים בדרך שקטה וחיובית, המשתלבת עם אופיים הנוח.

בעיות רפואיות נפוצות

מבנה גופם של הפאגים הוא מוצק ושרירי, כך שלמרות גודלם הם מאוד פעילים ומן הסתם גם מתעייפים בקלות. קפלי העור שלהם עלולים להפוך לכר חיידקים פורה וכמוהם גם האוזניים הקטנות אך השמוטות. מומלץ לשים דגש על ניקוי קבוע של האזורים הללו, הנסתרים לעתים מהעין – ולפנות לווטרינר בכל פעם שעולה ריח לא טוב מהאזורים הללו או שנדמה כי הכלב לא מרגיש במיטבו.

מבנה הפנים הפחוס וכן המנשך ההפוך של הפאג, גורמים לו לייצר קולות משונים ומצחיקים וגם לנשום בכבדות באופן טבעי. לא צריך לדאוג ממאפיין זה, ולא מדובר בדרך כלל בקשיי נשימה אמיתיים. עם זאת ידוע, שאחרי מאמץ פיזי ניכר כלבי פאג סיני כן יכולים לסבול מתשישות ומקושי לנשום כמו שצריך, מכאן שיש להקפיד שלא להגזים בטיולים ארוכים מדי, שהכלבלבים הקטנים לא יצליחו להתמודד איתם.

בעייה מוכרת נוספת, היא תופעת ההשמנה המאפיינת פאגים רבים. יש למצוא את האיזון הנכון בין פעילות גופנית מתונה שאיננה מתישה את הכלב, לבין התאמת תזונה לצרכיו הגופניים ולגילו. אפילפסיה, בעיות בעמוד השדרה וכן התקפי לב, ידועים אף הם כבעיות רפואיות שכיחות יחסית של כלבי פאג ובחלק מהמקרים, תזונה איכותית תעזור למנוע היווצרות של בעיה חדשה, או החמרה של מצב קיים. ניקיון קפדני בין קפלי העור ובתוך האוזניים ימנעו דלקות עוריות ויעזרו לשמור על הפרווה של הפאג כשהיא מבריקה ויפהפייה.

טיפים למגדלים

היותם של כלבי הפאג הסיניים חביבים באופן יוצא דופן, הופך אותם למתאימים לאימוץ על ידי הורים לילדים קטנים, כאמור, אך הם נפלאים גם כחיות מחמד עבור אנשים מבוגרים, שזקוקים לכלב שהוא שמח ומתפנק מטבעו ואיננו תוקפני. כלבי הפאג הם, ללא ספק, כלבים "ביתיים" שיעדיפו את מקום מגוריהם ואת קרבת בעליהם, על פני המרחבים הפתוחים של הרחוב והגינה – זוהי סיבה נוספת להתאמה עבור מי שמתקשה לעמוד במאמץ הפיזי הכרוך בטיולים עם הכלב. למרות כל זה, חשוב לדאוג לפעילות גופנית מספקת עבורם, גם אם בתוך הבית, כדי לשמור על משקל תקין של הפאגים.

צוות כלב נבון

אודות כותב המאמר

התוכן באתר כלב נבון נכתב על ידי כותבים ואנשי מקצוע מומחים בגזעי הכלבים השונים. התוכן בא להעניק ידע רחב בתחום הכלבים, כדי שכל מי שמחפש כלב יוכל למצוא את הסוג המושלם בשבילו. אתם מוזמנים לקרוא עוד עלינו בעמוד האודות שלנו.

סוגי כלבים נוספים: