צ'או צ'או

צ'או צ'או הוא גזע חזק וקומפקטי המגיע לגובה כתפיים של 50 ס"מ. התכונות הייחודיות שלהם כוללות רעמה דומה לאריה מסביב לראש ולכתפיים. לשון כחולה-שחורה ועיניים חומות גדולות. הצ'או צ'או בעל פרווה כפולה גסה וגם חלקה, אשר יכולה להיות בצבעים שונים: פרווה אדומה, שחורה, קינמון, או צבע קרם.

הבעלים של צ'או צ'או לרוב יעידו שזהו גזע נקי ביותר: קל מאוד לאלף אותם לעשות צרכים מחוץ לבית, יש להם מעט מאוד ניחוחות ריח של כלב, והם ידועים כבררניים ממש כמו חתולים. צ'או צ'או שהורגל נכון לחברה אף פעם לא יהיה תקיף או לא נעים, אלא תמיד יהיה מעודן ומכובד.

הם לרוב יתנהגו באופן מרוחק מול זרים, ולבני המשפחה שלהם הם יהיו נאמנים מאוד. הגזע הוא רגוע ומסתגל בקלות ולכן הוא נחשב לגזע שמתאים בקלות לחיים בעיר. הצ'או צ'או הוא גזע יוצא דופן בעל תכונות ייחודיות.

מאפיינים בולטים

  • טמפרמנט: מכובד, מעודן, רציני
  • גובה: 42-50 ס"מ
  • משקל: 20-30 ק"ג
  • תוחלת חיים: 8-12 שנים
YouTube video

סוגי צבעים של צ'או צ'או

ישנם צבעים רבים ושונים של צ'או צ'או, וכל אחד מהם יפה וייחודי. במאמר זה, נחקור את כל הצבעים השונים של צ'או צ'או, מקורם, מזגם ועוד. אז בין אם אתם מעוניינים לגדל צ'או צ'או בעצמכם או סתם רוצים ללמוד עוד על הגזע המרתק הזה, המשיכו לקרוא כדי לקבל את כל המידע שאתם צריכים.

הצ'או צ'או הוא גזע כלבים שקיים כבר מאות שנים והוא גודל במקור כדי לצוד ולעקוב באקלים הקשה של מונגוליה. לאחר מכן הם היגרו לסין והפכו לאחד מהאוצרות הלאומיים של המדינה.

לכלבי צ'או צ'או יש 4 סוגי צבעים מרכזיים: 

  • שחור 
  • חום 
  • כחול 
  • לבן 

כאשר הנפוצים ביותר הם שחור וחום.

צ'או צ'או שחור

אחד הסוגים היפים ביותר של צ'או צ'או הוא לגמרי שחור או בעיקר שחור. הם מגיעים בגזעים קצרי שיער וארוכי שיער שפרוותם יכולה להיות גסה או רכה. הצבע על כלבים אלה אמור להיות שחור לחלוטין למעט כמה קצוות בהירים יותר על שיער האוזניים, שיער הזנב וגבות.

צ'או צ'או חום

צבע נפוץ נוסף לכלבי צ'או צ'או הוא חום עם פרוות מהגוני עשירה שיכולה להיות אפילו עם גוון אדמדם. הפרווה שלהם צריכה להיות צפופה, ישרה וקצרה למרות שחלק מהבעלים מעדיפים להשאיר אותה ארוכה. יש להם גם פיגמנטציה של עור בצבע בהיר שלעיתים קרובות נותנת תתי גוון כחלחל המעניק להם את המראה הייחודי שלהם.

צ'או צ'או כחול

כחול הוא גוון נוסף בספקטרום הצבעים הכהים המצויים על צ'או צ'או, מה שהופך אותם לגזע יוצא דופן אפילו במבט ראשון. בדרך כלל יש להם פרווה עמוקה בצבע אפור-כחול עם אף ושפתיים בצבע שחור. לפעמים אפילו תראו אותם בטווח הצבעים החום או הכחול כהה. כלבים אלה יכולים להיות גם ארוכים או קצרי שיער כמו שאר הצבעים של כלבי צ'או צ'או.

צ'או צ'או לבן

סוג נדיר אך בולט של צ'או צ'או הוא לבן לחלוטין מכיוון שהפרווה שלהם נטולת פיגמנט כמעט לחלוטין, מה שגורם להם לבלוט מיד מגזעים אחרים. הפיגמנטציה של העור שלהם גם בהירה יותר מסוגי צ'או צ'או אחרים למרות שעדיין יש להם עיניים כהות וצבע אף כהה.

כלבי צ'או צ'או לבנים אינם לבקנים מאחר וללבקנים אין פיגמנט עור כלל מה שגורם לעיניים ורודות/אדומות ולאף מכיוון שהם אינם סופגים אור.

צבעים נדירים יותר של צ'או צ'או

מלבד שחור, חום וכחול, כלבי צ'או צ'או יכולים להגיע גם במגוון צבעים אחרים. ייתכן שיהיה להם כתמים בצבעים שונים על גופם, הנקראים "חלקי-צבע" או שהם עגולים עם כתמי צבע גדולים יותר בדפוסים לא סדירים. לפעמים אפילו יהיו להם שתי עיניים בצבע שונה לחלוטין.

צ'או צ'או פנדה

ישנה תופעה בעיקר במזרח שצובעים את הצ'או צ'או בצבעים שחור לבן כך שהוא נראה כמו דוב פנדה. אומרים שזה מתבצע עם צבעים שאינם מזיקים לכלב אשר יורדים לאחר כמה חודשים. אנו באתר לא ממליצים ואיננו חושבים שזה נכון לצבוע כלב בצבע מלאכותי.

כלבי צ'או צ'או מגיעים במגוון צבעים וסימונים ייחודיים הגורמים להם לבלוט מגזעים אחרים. הצבע הנפוץ ביותר הוא שחור אבל הם גם יכולים להיות בצבע חום, כחול או לבן. כל הגוונים האלה יפים וייחודיים.

אם אתם מעוניינים להביא כלב צ'או צ'או הביתה, אנו ממליצים לחקור את הסוגים השונים של כלבי צ'או צ'או כדי שתדעו בדיוק למה לצפות. לאחר מכן כל מה שנשאר לכם לעשות הוא להסתכל על שמות לצ'או צ'או החדש שלכם.

תזונה

ישנם הרבה סוגי אוכל יבש ורטוב באיכות גבוה אשר מתאימים לצ'או צ'או. הרבה בעלים של גזע זה מעדיפים לתת לכלב שלהם תזונה בעלת אחוז דגן נמוך. צריך לבדוק לעיתים תכופות את הפרווה של הכלב ולבדוק אם הוא סובל מגירויים שונים או סימנים אחרים לאלרגיה, גם אם לא שיניתם את תזונת הכלב לאחרונה, משום החברות שמציעות אוכל לכלבים משנות לעיתים תכופות את מרכיבי האוכל.

סוגי כלבים בינוניים יכולים גם לסבול מעודף משקל, שימו לב שגם ממתקים יכולים לגרום לבעיות עיכול ואלרגיה. הימנעו מלתת לכלב שאריות אוכל מהארוחה, בעיקר כדאי להימנע מאוכל עתיר בשומן. במידה ואתם מודאגים לגבי התזונה או המשקל של הכלב, התייעצו עם הוטרינר שלכם.

טיפוח

הצ'או צ'או בעל פרווה כפולה – גסה ועדינה, הפרווה של הצ'או צ'או יכולה להיות בצבעים שונים והיא דורשת טיפוח באופן קבוע. לרוב הברשה של הפרווה פעמיים בשבוע ואמבטיה חודשית ישמרו על בריאות הפרווה והעור של הכלב שלכם.

דאגו לטפל מיידית בכל בעיה שנוגעת לטפילים וקרציות. הקפידו לנקות את העיניים והאוזניים בכל פעם שאתם מטפלים בכלב, וגזזו את הציפורניים שלו באופן קבוע. הרעמה שמסביב לראש דורשת הקפדה על הברשה באופן קבוע כדי להימנע מבעיות של היווצרות פרווה ישנה ולכלוך.

התעמלות

זהו גזע פעיל וערני בעל דרישה מתונה יחסית להתעמלות. הצ'או צ'או דורש טיולים יומיים ומשחק קצר עם צעצועים. השתדלו להימנע מפעילות במהלך השלבים החמים של היום, משום שהגזע לא מתמודד טוב עם רמות גבוהות של חום ולחות. טיולים יומיים בשעות הבוקר המוקדמות ולקראת הערב יעשו את הצ'או צ'או שלכם שמח ומאושר.

אילוף

מומלץ לחשוף את הצ'או צ'או מוקדם ככל הניתן לאנשים וכלבים, ובכך להרגיל אותו לאינטראקציה חברתית בריאה. סבלנות וחיזוקים חיוביים הם המפתח להצלחה באילוף הכלב. הצ'או צ'או הוא גזע אינטליגנטי ביותר אבל הוא יכול להיות די עקשן. כדאי להימנע מדרכי אילוף קשוחות, כדי לבנות מערכת אמון מול הכלב. סבלנות, חיזוקים ואימונים קבועים הם הכלים הטובים ביותר להצלחה עם הצ'או צ'או.

YouTube video

בריאות

בעיות בריאותיות של הצ'או צ'או יכולות לכלול בעיות עפעפיים, בעיות ירכיים, בעיות מרפקים, אלרגיות, ובעיות בתפקוד בלוטת התריס. אפשר להקטין משמעותית את בעיות אלו באמצעות בדיקות בריאות קבועות אצל הוטרינר.

8 סיבות מדוע צ'או צ'או הוא כלב יוצא דופן

הצ'או צ'או הוא אחד מגזעי הכלבים היותר יוצאי דופן. לכלבי צ'או צ'או יש מספר תכונות ייחודיות להם, כולל לשונותיהם הכחולות והכתפיים העגולות דמויות רעמת האריה שלהם. הנה 8 סיבות למה גזע זה כל כך יוצא דופן ומיוחד:

1. טמפרמנט ייחודי

כלבי צ'או צ'או הם כלבים נאמנים להפליא לבעליהם, אבל הם גם די מרוחקים לזרים. הם נוטים לא להיות מאוד מסבירי פנים כלפי אנשים מחוץ למשפחתם. הטמפרמנט של הצ'או צ'או ייחודי מכיוון שהוא דומיננטי ועצמאי, אך עם זאת סובלני כלפי בעלי חיים אחרים וידידותי עם אנשים שהם מכירים היטב.

2. לשון כחולה

גזע זה ידוע בלשון הכחולה הייחודית שלו. אין גזעי כלבים אחרים עם לשונות כחולות, מה שהופך את התכונה הזו לנדירה למדי. לכל כלב צ'או צ'או יש לשון בגוונים שונים של כחול, סגול ושחור.

3. כתפיים עגולות

לצ'או צ'או יש מבנה גוף ייחודי עם כתפיים מעוגלות ולא מחודדות, כמו כלבים רבים. זה חלק ממה שגורם להם לבלוט מגזעים אחרים. הם גם נוטים להיות בעלי ראש משולש ודומים לכמה גזעי כלבי פרא, כגון הזאב האסייתי או הכלב המזמר של גינאה החדשה.

4. פרווה שדורשת תחזוקה נמוכה

לגזע זה יש עמידות לסוגים רבים של אלרגיות עור, מה שמאפשר לבעלים לרחוץ את הכלבים שלהם בתדירות נמוכה יותר ללא השפעות שליליות על מצב הפרווה או בריאות העור שלהם. למעשה, הם אינם זקוקים ליותר מצחצוח מדי פעם לאחר הרחצה, מה שמפחית באופן משמעותי את התחזוקה בהשוואה לרוב הכלבים. כמו כן הפרווה שלהם יכולה להיות במגוון רחב של צבעים וגוונים מיוחדים.

5. בריאות טובה וחיים ארוכים יותר

גורם חשוב שתורם לאופי החריג של גזע זה הוא שהוא נוטה לסבול מפחות בעיות בריאותיות מגזעים אחרים. המשמעות היא שהבעלים לא צריכים להוציא כל כך הרבה כסף על חשבונות וטרינרים, שיכולים להיות די יקרים בהתאם לאיזה טיפול החיה שלהם צריכה. הם גם לא דורשים כל כך הרבה פעילות גופנית מה שמפחית עוד יותר עלויות.

6. הבעות פנים

הבעות הפנים של גזע זה ידועות בהיותן די ייחודיות. יש להם מראה חמור במקצת, המודגש על ידי האוזניים המשולשות שלהם. עיניהם הכהות עמוקות ולעתים קרובות יש בהן מבט עז.

7. אינטליגנציה

לצ'או צ'או יש מוניטין של כלבים חכמים מאוד. גזע זה הוא בדרך כלל שקט אבל יכול להיות עקשן לפעמים מה שמקשה ללמד טריקים או פקודות מסוימות. עם זאת, הם לומדים מהר והם יקבלו דברים במהירות אם תתחיל לאמן אותם מוקדם מספיק.

8. אחד הגזעים הוותיקים בעולם

כלבי צ'או צ'או קיימים כבר אלפי שנים. מקורם בצפון סין, מונגוליה וסיביר. הצ'או נחשב לאחד הגזעים הוותיקים ביותר הקיימים עד היום.

לכלבי צ'או צ'או יש אישיות ייחודית שהופכת אותם לתוספת נהדרת למשפחה או לבעלים בודדים. ההתנהגות הנאמנה והמגוננת שלהם כלפי בעליהם הופכת אותם לבני לוויה נפלאים שנשארים איתך. הלשון הכחולה והכתפיים העגולות הן רק חלק מהתכונות הפיזיות שהופכות גם את הגזע הזה ליוצא דופן.

צוות כלב נבון

אודות כותב המאמר

התוכן באתר כלב נבון נכתב על ידי כותבים ואנשי מקצוע מומחים בגזעי הכלבים השונים. התוכן בא להעניק ידע רחב בתחום הכלבים, כדי שכל מי שמחפש כלב יוכל למצוא את הסוג המושלם בשבילו. אתם מוזמנים לקרוא עוד עלינו בעמוד האודות שלנו.

סוגי כלבים נוספים: